Πρόγραμμα Δαχείρισης Σφάλματος.

(προηγούμενη σελίδα)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ

19.     Για να μάθουμε όμως από τα σφάλματά μας αλλά και από τα σφάλματα των άλλων, πρέπει να υπάρχει στην Μονάδα/Οργανισμό που διαχειρίζεται αεροπορικά μέσα, ένα πρόγραμμα διαχείρισης σφάλματος. Το πρόγραμμα αυτό πρέπει να είναι έτσι δομημένο που να μπορεί να συλλέγει πληροφορίες για τα σφάλματα που παρατηρούνται σε όλους τους τομείς που επηρεάζουν την ασφάλεια των πτήσεων, να τα αξιολογεί και αφού βγάλει τα συμπεράσματα, να τα κοινοποιεί στο προσωπικό και να τα ενσωματώνει στις ΒΟΕ και εσωτερικές διαταγές.

20. Για μια πετυχημένη εφαρμογή ενός προγράμματος διαχείρισης σφάλματος, πρέπει να υπάρχουν οι εξής προϋποθέσεις:

  • Ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, μέσα στη        Μονάδα/Οργανισμό που διαχειρίζεται αεροπορικά μέσα.
  • Εφαρμογή, στο εσωτερικό της Μονάδας/Οργανισμού που διαχειρίζεται αεροπορικά μέσα, μιας πολιτικής, ‘’μη-ποινικής τιμωρίας’’, για τα σφάλματα.
  • Δέσμευση για την άμεση λήψη διορθωτικών ενεργειών, έτσι ώστε να μειωθούν/μηδενισθούν οι λόγοι εκείνοι που ευνοούν τη δημιουργία σφαλμάτων.
  • Καταγραφή και κοινοποίηση των επεξεργασμένων στοιχείων, που δείχνουν τη φύση και τα είδη των σφαλμάτων.
  • Παροχή εκπαίδευσης στα πληρώματα, για τους τρόπους αποφυγής σφαλμάτων αλλά και στην στρατηγική που πρέπει να    εφαρμόζουν γι’ αυτό.
  • Παροχή εκπαίδευσης στους εκπαιδευτές και εξεταστές, για τον τρόπο αξιολόγησης της διαχείρισης των σφαλμάτων.

21.     ‘Όλες οι παραπάνω προϋποθέσεις, πρέπει συνδιαστικά να περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα διαχείρισης σφάλματος. Η αποτελεσματική εφαρμογή του βασίζεται σε πολύ μεγάλο ποσοστό, στην :

  • Αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ του προσωπικού της Μονάδας/ Οργανισμού που διαχειρίζεται αεροπορικά μέσα. Μέρος της αμοιβαίας εμπιστοσύνης, ανήκει στη Διοίκηση που θα πρέπει να πείσει το προσωπικό της ότι θα κάνει κάθε προσπάθεια για να καταπολεμήσει τις αιτίες που οδηγούν σε σφάλματα.
  • Εφαρμογή μιας πολιτικής ‘’μη-ποινικής τιμωρίας’’. Λέγοντας βέβαια το τελευταίο αναφερόμαστε για σφάλματα που δεν έχουν σχέση με παραβιάσεις κανόνων εναέριας κυκλοφορίας, πειθαρχίας πτήσεων ή παραβιάσεων αυτών που καθορίζονται με τις ΒΟΕ και άλλων νόμων-διαταγών.

  • Διάθεση σε όλο το προσωπικό, των πληροφοριών εκείνων που έχουν σχέση με τα συμπεράσματα, από τα διάφορα ατυχήματα, έτσι ώστε να μην αφήνονται να ‘’σέρνονται’’ υποθέσεις και φήμες γι αυτά.

(επόμενη σελίδα)

Σχολιάστε

Σχολιάστε